חיתוך לייזר » סוגי חיתוך וחריטה בלייזר » כל מה שצריך לדעת על חיתוך מתכות בלייזר

כל מה שצריך לדעת על חיתוך מתכות בלייזר

עודכן לאחרונה
הזמנת-שירותי-חיתוך-וחריטה-בלייזר-1

עולם הייצור התעשייתי עשה דרך ארוכה מאוד מאז תקופת האבן. בימינו, חברות משתמשות בסדרה של מערכות לחיתוך מתכות, כדי ליצור אבות-טיפוס ומוצרים.

האזינו לכתבה

עם הפופולריות הגוברת שלו, הפך החיתוך בלייזר ליותר ויותר נגיש עבור יצרנים רבים. מה שבעבר, היה נחלתן הבלעדית של חברות יוקרה אמידות, נמצא כעת בהישג ידו של כמעט כל יצרן. לכן, לא פלא שאפשר היום למצוא מבחר של מתנות מותאמות אישית, מיוצרות כולן בעזרת חיתוך בלייזר.

כל מה שצריך לדעת על חיתוך מתכות בלייזר

למעשה, כפי שרתכות למכירה מוצגות לכול דכפין בחנויות או באתרי האינטרנט השונים, כך גם מכשירי חיתוך בלייזר נמכרים היום בהמוניהם.

מה מיוחד בהליך זה של חיתוך מתכות בלייזר?

  • מהו חיתוך בלייזר?

חיתוך בלייזר הוא סוג של טכנולוגיה המשתמשת בקרן אור ממוקדת, על מנת לחתוך סוגים שונים של מתכות. מכיוון שקרן האור ממוקדת מאוד, היא מייצרת אנרגיה רבה על פני יריעת המתכת, שבסופו של דבר שורפת, מאדה וממיסה את כל מה שניצב בדרכה.

החלק החותך, הקאטר (cutter) מחובר למכשיר CNC (Computer Numerical Control). המכשיר משתמש בתוכנה חכמה שמעצבת באופן דיגיטלי אב-טיפוס דו-ממדי. עיצוב זה יתורגם אחר כך לסדרה של הוראות לקאטר.

באופן די דומה למדפסת הדיו – במקום לשחרר דיו על גבי הנייר, המכשיר משחרר קרן לייזר חזקה החותכת בחומר הקשה צורות מורכבות.

כל מה שצריך לדעת על חיתוך בלייזר
  • איך זה התחיל?

חותך הלייזר הראשון יוצר לראשונה בשנת 1965 על ידיThe Western Electric Engineering Research Center, ושימש לחיתוך יהלומים על ידי קדיחת חורים.

בשנת 1967 שיפרו הבריטים את המכשיר, על ידי שילוב חיתוך בסילון חמצן, תוך היעזרות בטיטניום להמסת החומר. מאוחר יותר השתמשו בקאטר המבוסס על פחמן דו חמצני, לחיתוך חומרים שאינם מתכתיים.

  • מהם היתרונות?

כאשר היצרן יכול להשתמש בחיתוך לייזר במקום בחיתוך ידני של המתכת, הוא יכול ליהנות מהיתרונות הבאים:

ורסטיליות: אין צורך להשתמש בסט של כלים שונים כי הלייזר הוא רב-צדדי ומסוגל לחתוך מגוון של צורות. החיתוך לא נעשה באמצעות סדרה של ליינים נפרדים, אלא ליין אחד שניתן לעצב בכול פעם מחדש, בהתאם לצורה הנדרשת.

דיוק: קרן הלייזר החזקה משיגה דיוק רב. המכשיר יכול לקרוא ולבצע הוראות עד לשבריר של מילימטר. לכן, חיתוך הלייזר יוצר מוצר ברמה גבוהה ומדויקת. מכיוון שהמכשיר פועל ברמת דיוק מושלמת, קצות המתכת נותרים חלקים למדי. זה גם הופך את שלבי ההברקה והליטוש להרבה יותר קלים ומהירים.

מהיר ואפקטיבי: מהנדסים אמצו את השימוש בחיתוך בלייזר, כי הוא הרבה יותר מהיר מהטכנאי. העיצוב המסורתי עשוי לקחת זמן רב, בעיקר כשמדובר בצורות קטנות ומסובכות שצריך להכין בעזרת כלים עדינים.

טוב יותר משיטות אחרות: חיתוך בחום היא שיטה אחרת בה משתמשים היצרנים ליצירת אותו מוצר. באמצעות קרן לייזר ממוקדת, ניתן לחתוך בצורה חלקה יריעת מתכת שעובייה עד 10 מילימטרים.

שיטה ללא מגע:  אף כלי לא נפגע לאורך כל תהליך החיתוך, כי זו שיטה ללא מגע.

חיתוך בלייזר – השימושים השונים האפשריים

מכשירים לחיתוך בלייזר משמשים בעיקר לחיתוך יריעות מתכת, עץ קרטון או פלסטיק. היצרנים משתמשים בטכניקה זו כאשר הם מכינים אב-טיפוס ממתכת.

החיתוך בלייזר משמש בדרך כלל בעיצובים דו ממדיים, כשהמכשיר מפלס את היריעה כדי ליצור ממנה את הדוגמה הנדרשת.

אביזרים נוספים המתאימים למכשיר החיתוך בלייזר

תוספת נהדרת למכשיר החיתוך בלייזר היא מכונת הכיפוף. זו מסייעת בכך שהיא עוזרת לכופף ולקפל יריעות מתכת, ומסוגלת אף ליצור מהיריעה צורה של תיבה.

קח אותי לחנות!

שאלות נפוצות על חיתוך מתכות בלייזר

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות תמונות ורעיונות על חיתוך מתכות בלייזר. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
המחיר של חיתוך מתכות בלייזר משתנה בהתאם לצרכים שלכם. ניתן לבקר בחנות האינטרנטית שלנו או לחילופין ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת עבורכם.
כמובן, אנו מציעים שירות של חיתוך מתכות בלייזר ובנוסף גם שירותי מיתוג לכל נושא שתחפשו, יש לבקר בחנות שלנו או ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר וייעוץ ללא עלות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על חיתוך מתכות בלייזר מלא פרטים או חייג 050-9595004

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

צריבה אומנותית על עץ

צריבה אומנותית על עץ

צריבה אומנותית על עץ פתחה עולם רחב של אפשרויות. למעשה הצריבה (או בשמה הלועזי פירוגרפיה) היא טכניקה מסורתית של ציור באמצעות אש על גבי משטח

קרא עוד »
חיתוך מדבקות צורני בלייזר

חיתוך מדבקות צורני בלייזר

שימושים שונים למדבקות הסוגים השונים של חיתוך המדבקות מעניקים לנו מוצרים שימושיים למגוון גדול של אפשרויות. ישנם כאלו שירכשו מדבקות עבור מיתוג העסק שלהם ובכדי

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי,כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)