חיתוך לייזר » סוגי חיתוך וחריטה בלייזר » חיתוך פרספקס בלייזר – ועל חיתוך פלסטיק בלייזר

חיתוך פרספקס בלייזר – ועל חיתוך פלסטיק בלייזר

עודכן לאחרונה
הזמנת-שירותי-חיתוך-וחריטה-בלייזר-1

מה זה פרספקס (זכוכית אקרילית) ?

הזכוכית האקרילית או בשמה המוכר יותר פרספקס היא חומר פלסטי שעשוי פולימרים סינתטיים ומצויים הן בשימוש הביתי והן בשימוש התעשייתי.

האזינו לכתבה


את הפרספקס ניתן למצוא במגוון התעשיות השונות, בין אם זו תעשיית הרפואה והתרופות, עולם העיצוב, הגשת עבודות גמר לסטודנטים שמורכבות מחיתוך לייזר פרספקס, חיתוך פלסטיק ,עולם האלקטרוניקה, עולם התעופה ועוד המון.

לפרספקס יש לא מעט שמות נרדפים, וכל אחד עלול לקרוא לו בשם אחר אך כולם מתכוונים לאותו החומר: פלקסיגלאס, זכוכית אקרילית, פלסטיק אקרילי, פרספקס, אקריליק ועוד מגוון שמות נוספים.

מהן תכונות הפרספקס ?

לפרספקס יש מגוון שימושים בתעשייה ולא בכדי, בין היתר בגלל העלות הנמוכה שלו והעובדה שהוא תרמו פלסטי ומתכופף במגע עם חום מה שמעניק את האפשרות לעצב אותו באמצעות מיכשור פשוט שנועד לכך, ולמתקדמים יותר ניתן לעצב אותו בצורה מוחלטת עם תבניות תלת מימדיות ותנורים שנועדו לכך, ובנוסף באמצעות חיתוך פלסטיק בלייזר וחיתוך לייזר פרספקס שעליו נרחיב בהמשך.

  • שקיפות – לפרספקס יש שקיפות גבוהה ולמעשה היא גבוהה בעד 90% יותר מזכוכית, מה שמעניק את האפשרות ליצור ממנה שלטי תאורה באמצעות צריבה בלייזר.

  • קשיחות – הפרספקס מצד אחד מספיק קשיח ולא מתפוצץ בקלות, אך מצד שני נשבר בכיפוף במידה ולא מדובר בכיפוף בחום.

  • צפיפות – מולוקולות הפלסטיק האקרילי לא צפופות באותה מידה כמו הזכוכית ולכן המשקל שלו נמוך יותר משל הזכוכית.

  • עמידות – לאקריליק יש עמידות גבוהה לקרינת UV של השמש ולכן הוא מעולה לייעוד של שלטי חוץ.

  • מחיר – אומנם זוהי לא תכונה ממשית של החומר, אך העובדה חיתוך הפלסטיק האקרילי זול יחסית לתוצאות שהוא מפיק, בהחלט מעודדת את השימוש בו בתעשיות השונות.

  • מגוון – הפרספקס מיוצר במגוון צבעים רחב ביותר בתעשייה ולכן הוא יכול להיות רב שימושי למגוון תוצאות הדרושות עבורינו.
    יחד עם זאת הצבע השקוף הוא השימושי ביותר.

היכן הפרספקס והלייזר נפגשים ?

כשקרן הלייזר נפגשת עם הפרספקס, זה יקרה בשני דרכים שונות.

חיתוך פרספקס בלייזר-3
  • חיתוך פרספקס בלייזר – באמצעות קרן הלייזר ניתן לבצע חיתוך פלסטיק בלייזר פרספקס במידות ובצורות המבוקשות בצורה מדוייקת מבלי לפגוע בשאר חלקי הפרספקס.
    היתרון המשמעותי בלייזר הוא שהפרספקס לא נשרף בצדדים מכיוון שקרן הלייזר ממוקדת אך ורק בזוויות שעליהן הוא עובר ללא כל השפעה על סביבת החומר.
    כמו כן, כמעט תמיד לא תידרש עבודה נוספת על הפרספקס לשיוף הפינות בזכות העבודה המדוייקת של הלייזר מה שחוסך בכוח אדם ובזמן.
    הלייזר חותך את חיתוך הפרספקס לפי מידה קווי המתאר שהועברו אליו דרך תוכנות דיגיטליות המיועדות לכך לפי בקשת הלקוח, ועם המיכשור הנכון אפשר אפילו לחתוך את האקריליק עד ל-20 מ"מ עובי, למרות שאנו מספקים עד 10 מ"מ עובי ולרוב הביקוש ינוע בין 2 – 6 מ"מ עובי לחיתוך.

  • צריבת פרספקס בלייזר – זהו האופן השני שבו נפגיש את הלייזר עם הפרספקס במידת הצורך.
    כאן מדובר על צריבה עדינה על פני השטח ולכן עוצמת קרן הלייזר תהיה נמוכה יותר, בכדי לפצוע את הפרספקס במידה מסויימת שתשבור את מעבר קרן האור כך שבחיבור עם גוף תאורה האור יפגע בצריבה ויחזור אלינו מה שיעניק במראה ציור של לוגו, כיתוב מסויים או תמונה שהתכוונו לצרוב.
    שימו לב שלא מדובר בהוספת צבע או פיגמנטים מסויימים אלא רק בפציעה של הפרספקס עצמו, ולרוב הצריבה תהיה על פרספקס מסוג CAST לקבלת הסימון בצבע הלבן.
חיתוך פרספקס ופלסטיק בלייזר

כיצד מייצרים את הפרספקס ?

ישנם 2 שיטות שונות לייצור הפרספקס וכל אחת תייצר תוצאה שונה.

  • יציקה (CAST) – בשיטה הזו יוצקים את הפרספקס המותך אל תוך תבנית, ועובי החומר עצמו ייקבע לפי סוג התבנית בהתאם למ"מ שרוצים לייצר.
    הפרספקס המתקבל בתהליך זה נקרא CAST.

  • שיחול (אקסטרודר) – השיטה הזו מוכרת גם בשם אקסטרוזיה ולמעשה לוקחים פרספקס מותך ומקררים אותו עד לקבלת אקריליק מוצק בעזרת גלגלות שיעצבו את נראות הלוח וצורתו.
    הפרספקס המתקבל בתהליך זה נקרא אקסטרודר.

שימושים של פרספקס בתעשייה

בזכות העובדה שפרספקס הוא חומר זול, ויכול להיות תחליף לזכוכית בלא מעט מקומות בתעשייה הוא תופס מקום מכובד בתעשיית הייצור והפיתוח.
את הפרספקס ניתן לכופף לצורות שונות, ולחתוך בצבעים ועובי שאנחנו בוחרים כך שניתן לעצב ממנו לא מעט מוצרים לאירועי קידום מכירות, עבודות גמר לאוניברסיטה, מדפים וריהוט, שבלונות שונות, מחזיקי מפתחות, מנורות לילה, ועוד מגוון רחב של מוצרים.

שלטי תאורה מפרספקס

בזכות התכונות השונות של הפרספקס וביניהן גם תכונת השקיפות והעברת האור בצורה אחידה, ניתן לחבר את הפלסטיק האקרילי ישירות אל גוף תאורה כך שהאור שחודר אליו, יעבור בצורה אחידה דרך כל הפרספקס ויישבר רק במקומות שבהם אנחנו בוחרים.

מנורת לילה לד לחדר שינה מתנות ליום האהבה עיצוב מעוצב מתנה לגבר מתנה לאישה-גיף

לשם כך מתבצע תהליך הצריבה, שמפריע למעבר האור רק במקומות שאנחנו בוחרים כך שהוא פוגע בצריבה עצמה ומקרין לעיני המתבונן מה שיכול ליצור סמל מסויים, ציור או לוגו וכמובן תמונות וכיתובים שונים שנבחר לצרוב על הפרספקס.
יש לדעת לעבוד בעדינות עם קרן הלייזר על הפרספקס שכן זהו חומר עדין, ולדעת לפזר את הצריבה בצורה שווה שתעניק לנו תוצאה מוצלחת.

קח אותי לחנות!

שאלות נפוצות על חיתוך פרספקס ופלסטיק בלייזר

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות תמונות ורעיונות על חיתוך פרספקס ופלסטיק בלייזר. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
המחיר של חיתוך פרספקס ופלסטיק בלייזר משתנה בהתאם לצרכים שלכם. ניתן לבקר בחנות האינטרנטית שלנו או לחילופין ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת עבורכם.
כמובן, אנו מציעים שירות של חיתוך פרספקס ופלסטיק בלייזר ובנוסף גם שירותי מיתוג לכל נושא שתחפשו, יש לבקר בחנות שלנו או ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר וייעוץ ללא עלות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על חיתוך פרספקס ופלסטיק בלייזר מלא פרטים או חייג 050-9595004

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

חריטה על מחזיק מפתחות

חריטה על מחזיק מפתחות

מחזיק מפתחות עם חריטה אישית הוא מוצר קטן שעושה הבדל גדול. אנו נוהגים לתת מחזיק מפתחות בתור מתנה כשאנו רוצים לתת מתנה סמלית עם משמעות

קרא עוד »
חיתוך פלציב וספוג בלייזר

חיתוך פלציב וספוג בלייזר

הפולימר התרמופלסטי נוצר בתהליך שבו משולבים טמפרטורה ולחץ יחדיו. השליטה בפרמטרים השונים קובעת את צפיפות הפוליאתילן, ככל שהצפיפות גבוהה יותר כך גם החוזק המכני יגדל,

קרא עוד »
חריטה בלייזר על לפטופ

חריטה בלייזר על לפטופ

מחשב נייד / לפטופ משמש אותנו בחיי היום-יום באופן תדיר. למעשה, ניתן לראות במיוחד כיום אנשים המתפרנסים מעבודה מחוץ לבית בזכות הלפטופ שלהם כך שהוא

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי,כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)