חיתוך לייזר » סוגי חיתוך וחריטה בלייזר » מה זה חריטה ומהם הסוגים השונים של חריטות?

מה זה חריטה ומהם הסוגים השונים של חריטות?

עודכן לאחרונה

פעולת החריטה נחשבת לפעולה עתיקת יומין אשר מלווה את בני האדם במשך שנים רבות. בעבר בני אדם היו חורטים על כדים, קירות וחפצים שונים, כמו כן חריטות שימשו גם לצורך יצירת אלמנטים שונים בהם נעשה שימוש בטקסים. גם בימינו בני אדם מבצעים חריטות על מגוון רחב של חפצים שונים רק שההבדל העיקרי הוא שכיום הטכנולוגיה והמכשירים בהם משתמשים לצורך חריטה הם הרבה יותר מתקדמים, יעילים ומשוכללים מהכלים בהם היו עושים שימוש בתקופות קודמות.

האזינו למאמר על מה זה חריטה

פעולת החריטה נחשבת לפעולה בסיסית בתחום העיבוד השבבי, בנוסף על כך בני אדם עושים שימוש בחריטה גם לצרוך יצירת אומנות, הכנת מתנות מותאמות באופן אישי ועוד.

במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי בכל הנוגע לפעולת החריטה. בהמשך המאמר תוכלו למצוא מידע בנוגע לסוגים שונים של חריטות, היתרונות של שיטת החריטה בלייזר, מידע על חומרים שונים שעליהם ניתן לחרוט בלייזר ועוד מידע חיוני נוסף.

מה זה חריטה ומה הם הסוגים השונים של חריטות

יורדים לעובי הקורה – כיצד מתבצעת פעולת חריטה?

כאשר אנו מדברים על פעולת חריטה אנחנו למעשה מדברים על תהליך עיבוד שבמסגרתו מסירים שכבות דקות ועדינות של חומר מחומר גלם ספציפי עליו מתבצע התהליך. פעולת החריטה אינה משנה וקובעת את צורתו המוגדרת של חומר הגלם שעליו מתבצעת העבודה אלא מורידה ממנו שכבות קטנות ברמת דיוק גבוהה במיוחד. ניתן להשתמש בפעולת החריטה כדי ליצור על חומרים שונים צורות מסוימות, דפוסים מסוימים או כל אלמנט נוסף בו יש צורך טכני/הנדסי או שמא צורך אומנותי/אסתטי.

אפשר להשתמש בפעולת החריטה לצורך יצירת חריצים פשוטים על חומר הגלם עליו עובדים וגם לצורך יצירת אלמנטים מורכבים במיוחד. קיימות שיטות שונות בהן נעשה שימוש לצורך ביצוע פעולת החריטה, ניתן לחרוט על חומרי גלם שונים באמצעות כלי עבודה ידניים ופשוטים וגם באמצעות מכשירים טכנולוגיים מתקדמים כמו למשל מחרטת לייזר.

מחרטה – על מה אנחנו מדברים?

ברוב המוחלט של המקרים פעולות חריטה יתבצעו על ידי מחרטות, כפי שכבר סיפרנו לכם קיימים סוגים רבים של כלים ומכונות בהן ניתן לעשות שימוש לצורך קבלת התוצאה הרצויה, מורכבות העבודה והפרמטרים השונים אשר קשורים לעבודת החריטה הם אלו המשפיעים על המכונות והכלים הנבחרים לצורך ביצוע המשימה. מחרטות הן כלי עבודה חשוב מאוד בכל הנוגע לעיבוד שבבי, כיום ניתן למצוא מחרטות בהן ניתן לעשות שימוש לצורך עיבוד של מתכת, עץ ועוד סוגים נוספים של חומרים. בדרך כלל מחרטות נעות בתנועות מעגליות, לינאריות או שמא במספר צירים שונים של תנועה (תלוי בסוג המכונה). מחרטות כוללות בתוכן כלי חיתוך המשמשים להסרת שכבות חומר מחומר הגלם שעליו מתבצעת העבודה.

בתקופות קודמות השימוש במחרטות היה בעיקר לצורך עיבוד שבבי של חלקים סימטריים, המחרטות היו מסובבות במהירות גבוהה את החומר עליו מתבצעת העבודה וכלי החיתוך והחריטה היו פועלים בצורה מדוייקת מאוד.

לעומת זאת כיום קיימות מחרטות מתקדמות במיוחד (מחרטת לייזר, מחרטת CNC) המבוססות על תכנון המתבצע דרך המחשב. בימים אלו ניתן למצוא בשוק מכונות שונות הפועלות על צירי תנועה אחרים ולא רק על תנועות סיבוביות בדומה למחרטת הקלאסיות.

אילו סוגי חריטה קיימים?

כפי שכבר ציינו בפניכם, חריטות הן חלק בסיסי בכל הנוגע לעיבוד שבבי, ייצור של רכיבים שונים וגם בעבודות אמנותיות שונות. בעקבות כך קיימות דרכי יישום רבות לפועלת החריטה ומחרטות מסוגים שונים אשר מיישמות את פעולת החריטה בדרכים שונות.

בדרך כלל נוהגים לחלק את סוג החריטה בהתאם לדרך בה היא מיושמת. ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לסוגי החריטות הפופולריים ביותר בשוק כיום.

  • חריטה קלאסית – סוג זה של חריטות משתייך לחריטות המבוצעות על ידי המחרטות הקלאסיות אשר פועלות בסיבוביות. החומר עליו מתבצעת העבודה מסתובב במהירות גבוהה מאוד ועל ידי שימוש בסכין ייעודית, חורטים על חומר הגלם ומסירים ממנו שכבות דקות. שימוש בשיטת חריטה זו דורש רמת מקצועיות גבוהה ודיוק רב.
  • חריטה ידנית – מרבית השימושים בחריטה ידנית הם לצורך עבודות פשוטות יחסית. חריטות ידניות פופולריות בעיקר בקרב תחום האומנות, המתנות וגם בקרב אנשים פרטיים אשר מכינים בכוחות עצמם עבודות שונות. שימוש בכלי חריטה ידניים מתאים בעיקר לביצוע חריטות ברמה בסיסית על חומרים גלם הנחשבים רכים יחסית.
  • חריטת לייזר – חריטת לייזר נחשבת לשיטת היישום המתקדמת ביותר של חריטה. במסגרת שיטה זו משתמשים במכונות מתקדמות אשר מפעילות קרן לייזר ממוקדת החורטת על החומר עליו מתבצעת העבודה. שיטת חריטה זו מיושמת על במגוון רחב של נושאים לרבות: יישום חריטות על דברים פרטיים כמו למשל הכנה של תמונות בהתאמה אישית, שימוש בתעשיות מתקדמות ועוד.
  • חריטת CNC – שיטת חריטה זו מתבצעת באמצעות מכונות מתקדמות במיוחד אשר מתבססות על תכנון ממוחשב והפעלה ממוחשבת, המכונה מבצעת את החריטה באופן אוטומטי. שיטת חריטה זו מתאימה בעיקר לצורך עבודות חריטה מתקדמות מאוד אשר מצריכות רמת דיוק גבוהה, קצב עבודה מהיר ואיכות גבוהה.

שימושים שונים של חריטת לייזר

חריטת לייזר הינה שיטת חריטה אשר המשמשת אנשים רבים לצורך מגוון רחב של יישומים ושימושים. כך למשל ניתן לייצר ברגים ספציפיים במיוחד באמצעות חריטת לייזר, על ידי מחרטת לייזר ניתן להסיר שכבות דקות ועדינות במיוחד של גוף בורג העשוי מתכת לצורך התאמה שלו לשימוש ספציפי. בנוסף על כך ניתן להשתמש בחריטת לייזר לצורך חריטה של תאריכים ומספרים על מתכות שונות.

מכאן ניתן להבין כי חריטת לייזר נמצאת בשימוש רב מאוד בקרב תעשיות ייצור רבות מאחר ומדובר בפעולה כל כך פופולרית וחיונית. חלק מן התעשיות בהן נעשה שימוש בחריטת לייזר הן: תעשיית החלל והתעופה, תעשיות שונות של ייצור רכיבים, תעשיית המכשור הרפואי, תעשיית הרכבים, תעשיית הביטחון ועוד תעשיות רבות.

שאלות נפוצות על סוגי חריטה

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות תמונות ורעיונות על סוגי חריטה. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
המחיר של סוגי חריטה משתנה בהתאם לצרכים שלכם. ניתן לבקר בחנות האינטרנטית שלנו או לחילופין ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת עבורכם.
כמובן, אנו מציעים שירות של סוגי חריטה ובנוסף גם שירותי מיתוג לכל נושא שתחפשו, יש לבקר בחנות שלנו או ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר וייעוץ ללא עלות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על סוגי חריטה מלא פרטים או חייג 050-9595004

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

חריטה על מצבה

חריטה על מצבה בלייזר

הקדמה חריטה על מצבה היא דרך מרהיבה ואיכותית לציין זכרם של אהובים שהלכו לעולמם. השילוב של חריטה ולייזר מאפשר ליצור מצבות מותאמות אישית, בעלות רמה

קרא עוד »
חריטה על סכין לדרמן

חריטה על סכין לדרמן

(להזמנת חריטה על לדרמן התקשרו אלינו 050-9595004)לפני שנדבר על חריטה אישית שנרצה להקדיש לעצמנו או לאדם קרוב עם לדרמן, כדאי שנסביר בקצרה על הכלי ומאיפה

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי,כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)