חיתוך לייזר » רעיונות למתנות » השפעת המתנות על מערכות יחסים רומנטיות

השפעת המתנות על מערכות יחסים רומנטיות

עודכן לאחרונה

מעניין להבין כיצד הענקת מתנה בחגים, או בכול זמן אחר, יכולה לשפר מערכות יחסים רומנטיות. אז בואו נבדוק כמה תשובות לנושא זה שמציעה הספרות המדעית, שחקרה בין השאר: את ההבדלים בין נשים וגברים באשר למטרות הענקת המתנה; את תפקיד המתנה בטיפוח מערכת היחסים ובשימורה; ואת המוטיבציה של נשים וגברים במערכות יחסים, לתת מתנות.

האזינו לכתבה

המדע של הענקת מתנה רומנטית

מספר מחקרים מספקים תובנות לגבי תפקידן של מתנות במערכת היחסים הרומנטית של בני הזוג, בין אם מדובר בהענקת סט תכשיטים לאישה או מנורת לילה בעיצוב אישי.

הבדלים בין נשים וגברים באשר למטרת הענקת המתנה

אחד המחקרים, למשל, מצא כי המוטיבציה להענקת מתנות לבת או לבן הזוג נעה בין שתי מטרות:

  • הענקת מתנה כמעין פעולה שתשיג טובות הנאה כלשהן
  • הענקת מתנה סמלית ורגשית יותר

גברים, במיוחד, מתייחסים להענקת מתנה כאמצעי עסקי משהו (אפילו אם הם מעניקים לה שרשרת  אבני חן עדינה עם חריטה אישית מחממת את הלב), ואילו הנשים, מעדיפות לקבל מתנות מסיבות סמליות ורגשיות.

יחד עם זאת, בסך הכול, הענקת מתנות במסגרת מערכות יחסים נוטה להיות משמעותית מעבר להחלפה הדדית של מתנות, והיא מבטאה יותר תחושות רגשיות, בעיקר ככול שמערכת היחסים הולכת ומתפתחת.

השפעת המתנות על מערכת יחסים רומנטית

תפקיד המתנות בפיתוח ובשמירה על מערכות יחסים לאורך זמן

אחד המחקרים בדק את תפקיד המתנות בפיתוח מערכות יחסים ובשמירתן לאורך זמן. תוצאות מחקר זה הצביעו על כך שלהענקת מתנה יכולה להיות השפעה חיובית או שלילית על מערכת היחסים, תלוי בתדירות ובאינטנסיביות של הענקת המתנות בכול שלב ושלב בהתפתחות היחסים.

  • כאשר המתנה שהוענקה הייתה בינונית ומאוזנת, כמו למשל, מגן טלפון מעוצב עם הקדשה אישית חרוטה עליו,  היא גרמה לנותן המתנה להרגיש טוב, הביעה רגשות אוהבים למקבלת המתנה, וסייעה להבטיח את הצלחת הזוגיות.
  • אולם, כאשר מתנות הוענקו לעתים קרובות מדי או רחוקות מדי – המתנות עוררו רגשות שליליים, כמו חרדה, והתגלו כמתנות שעלולות לקלקל את הקשר הזוגי.

מוטיבציה להענקת מתנה

מחקר אחר בדק את המוטיבציה להענקת מתנות במערכות יחסים. החוקרים מצאו כי:

  • גם גברים וגם נשים משתמשים במתנות כדי לקיים קשרים בין אישיים קיימים. מתנות אלה יכולות לכלול, למשל, מתנות שיוכלו להזכיר להם האחד את השני בכול עת, כמו:
    • טבעת עדינה ויוקרתית
    • או זוג מחזיקי מפתחות עם תמונה של השניים מוטבעת עליהם
  • מתנות הן בראש ובראשונה דרך לסמן אירועים מיוחדים, להראות חיבה או להתנצל על טעות.
  • גברים עשויים להשתמש במתנות גם כדרך להסלמת אופייה המיני והרומנטי של מערכת היחסים או כדי לשמור על המחויבות של בת / בן הזוג שלהם. למשל, באמצעות מתנה עם הקדשה אישית, בין אם זה מחזיק מפתחות או מנורת לילה ייחודית.
  • בסך הכול, גברים שהיו ביישניים במיוחד, או עם הערכה עצמית נמוכה – נהגו להשתמש במתנות כדרך לתקשר חיבה ולהביע עניין.

כשמתבוננים על כל ממצאי המחקרים הללו, נראה כי הענקת מתנה היא סוג של ביטוי רגשי במערכת יחסים שהופכת חשובה יותר עם הזמן.

זו גם דרך לשני בני הזוג לקיים ביניהם מערכת יחסים, ולעזור להבטיח את נאמנותם זה לזו.

לבסוף, גברים משתמשים בהענקת מתנה גם כדרך לבסס ולהעצים את אופיים החושני של מערכות היחסים שלהם באמצעות החלפת מתנות הדדית, במיוחד בשלבים הראשונים של ההיכרות.

לפיכך, המוטיבציה להעניק ולקבל מתנות, נוטה להיות תלויה, במידה רבה, במין של האנשים המעורבים בהענקת המתנה, וגם בשלב שבו נמצא הקשר ביניהם.

מהי הסיבה הרגשית בגינה אישה זקוקה למתנות מהגבר שלה?

נשים, הזקוקות לאישור ולקבלה מהגבר שלהן, יכולות להעניק ערך גבוה יותר למתנה שהוא נותן לה. בראש, אישה כזו תתייחס לעלויות ולתדירות הענקת המתנות, כשוות ערך להערצה, לאהבה ולמחויבות שלו.

המתנות מספרות לאישה עד כמה הגבר דואג לה – חולצת טריקו ממותגת או זר פרחים מהגבר, מספרים לאישה, שהוא חושב עליה. אבל הבושם האהוב עליה, כרטיסים לקונצרט שהיא אוהבת, או הזמנת השולחן במסעדה שבה נפגשתם לראשונה – מספרת לה שהגבר שם לב לדברים שחשובים לה.

כך או כך, שום מותג, בין אם זה גוצ׳י או שאנל, לא יוכלו למלא את החלל הכואב בנפש, כשמערכת היחסים לא הולכת לשום מקום.

קח אותי לחנות!

שאלות נפוצות על השפעת המתנות על מערכות יחסים

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות תמונות ורעיונות על השפעת המתנות על מערכות יחסים. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
המחיר של השפעת המתנות על מערכות יחסים משתנה בהתאם לצרכים שלכם. ניתן לבקר בחנות האינטרנטית שלנו או לחילופין ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת עבורכם.
כמובן, אנו מציעים שירות של השפעת המתנות על מערכות יחסים ובנוסף גם שירותי מיתוג לכל נושא שתחפשו, יש לבקר בחנות שלנו או ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר וייעוץ ללא עלות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על השפעת המתנות על מערכות יחסים מלא פרטים או חייג 050-9595004

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

חריטה על שיש

חריטה בלייזר על שיש

השיש הינו סלע קרבונטי שעובר תהליכים כימיים בכדי להגיע לתכונותיו הקיימות. לשיש יש מגוון שימושים הן בתרבות המודרנית והן בתרבות של העבר. על השיש –

קרא עוד »
חריטה על מתכת בחולון

חריטה על מתכת בחולון

כאשר מדמיינים פעולה או שירות של חריטה על גבי מתכת מיד המחשבה מפליגה בזיכרונות לעבר העבר הרחוק, זה שלפני עידן המחשבים והאינטרנט, זה של ביצוע

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי,כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)